nique-in-afrika.reismee.nl

Masai Mara

Een lang weekend eruit, naar de Masai Mara. Eerst een binnenlandse vlucht naar Nairobi, 3 uur op en 4.30 vliegen. Je moet er iets voor over hebben.... Onze gids staat al op ons te wachten op het vliegveld in Nairobi want ver vertrekken meteen, 7.00 uur! Het is dan nog ruim 400 km rijden. Even stoppen voor een mooi uitzicht over de Rift vallei en af en toe een plasje. We lunchen op ons logeer adres voor de komende nachten, een tented camp. Iets minder luxe om de prijs wat aangenamer te maken. Ik heb een 3 pers. tent voor mij alleen. Hele ruimte tent met echte bedden. Eind van de middag onze eerste game drive, wat een vreselijk mooi gebied. Erg veel dieren, waaronder een kudde masai koeien. De eigenaar krijgt een boete van 200 shilling oer koe, deze mogen niet binnen het nationale park komen. Militairen, tenminste mensen met militaire pakjes aan en geweren jagen ze er weer uit. Vlak voor de ingang staat een groepje Masai vrouwen, dze willen ons sieraden en omslagdoeken verkopen. Kleurrijk geheel, wel opdringerige typjes! Na een goede avondmaaltijd op tijd naar bed, het was een lange dag en morgen vroeg op pad. 's Nachts word ik wakker van de kou, weer eens iets anders, en blijf wakker, jammer...... We zien leeuwen met jongen, nijlpaarden, cheetah's een luipaard en nog een heleboel "gewone dieren" , lees olifanten, gnoe's, zebra, giraffe en een heleboel soorten antilopes ed. buffels een vos. De hele dag in het park rondgereden, Mara river gezien met nijlpaarden en krokodillen, de grens van Tanzania en Kenia. De grote migratie is voorbij maar voor de rivier staan grote kuddes gnoe's of wel wildebeast. We lunchen in het park, pakje brood mee, de aapjes helpen ons een handje :-) en pikken menig banaan en broodje. De hele dag bewolkt en dreigende regen, shirt met lange mouwen aan. Eind van de middag bezoek ik een Masai dorp. Na een welkomsdans, ja ja springen..., krijg ik een rondleiding. Mag een hutje van binnen bekijken,, wat niet meevalt want het is stikdonker binnen. Krijg vaag wat mee en zie later op de foto wat het was. Zijn ook niet even scherp allemaal ha, ha. Weer op tijd de tent in we zijn best moe van alle indrukken. Van een ander bed leen ik een deken, heerlijk warm geslapen nu met dubbele deken. Om half 7 in de ichtend onze kaatste game drive, toch nog wat dieren gezien die we eerder niet tegen kwamen. Helaas de laatste van de big five, de rhino- neushoorn, zijn we niet tegen gekomen. Tsja dan moet je maar naar de dierentuin gaan, dan zitten ze in een hok op je te wachten. De terugrit naar Nairobi en orachtig op tijd op het vliegveld. Hier heb ik nog even tijd om een verhaaltje op blog te zetten, ook handig free wifi en snel.

Gebca

Dank voor je mooie verhalen en prachtige foto's.
Veel herkenning.

Hartelijke groet
Gebca

tonny

Ik heb je blog een weekje niet gelezen en wat schetst mijn verbazing: Je bent gewoon niet bij te houden.Naar dat je been er zo lelijk aan toe is geweest en jezelfs een beetje van de wereld was.Wat een heerlijk weekend moet dit , Nairobi,geweest zijn met zoveel prachtige natuur en levende have:-)Nu nog even de kost verdienen hoor!!

Bianca

Oh ben echt jaloers! Gaan wij ook ooit nog een keer doen. Nu aan het genieten van Sicilië. Heerlijk eindelijk zomervakantie. Lekker bijkomen.
Geniet van je laatste 2 weken daar. Idd nog even aan de bak, maar dat mag ook wel weer na zo'n ervaring ;-) Kus uit Italië

noes@telfort.nl

Erg leuk allemaal weer! Je haalt er wel uit wat er ook maar inzit, en gelijk heb je!!!

Geniet en liefs van Noes

Anja

He Monique,

Wat maak je toch veel mee! Kun je het nog overzien allemaal? Ikzelf heb er al moeite mee! Je verhalen zijn erg leuk om te lezen, kan me er helemaal een voorstelling van maken. Aangevuld met de foto's is het plaatje compleet!
Monique, het loopt alweer op het einde.....geniet nog even van alles. We zien je graag weer terugkomen, hoor!
Lieve groet!

Mike

Mooi mooi mooi mooi.....
Oftewel mooie foto's en verhalen. Geniet er nog even van daar!

X

Tilly

Hi Niek.wat geweldig weer al die ervaringen. Je kunt wel een boek schrijven als je terug bent. Nog even en we zien je weer. We verheugen ons op je thuiskomst .
Uiteindelijk heb je toch nog leeuwen gezien en nog weol met jongen, fantastisch. Nog een mooie tijd en tot volgende week Zaterdag. Liefs pap en mam. xxxxx

Elze

He Monique!

Wow! weer zo veel belevingen en al die foto's.... zo veel om te lezen en te bekijken.
Geniet de laatste weken nog!!
En tot snel!!

Groetjes Elze

Ellen Bruijs

Je hebt het weer smeuïg opgeschreven!
X

Doingoood