nique-in-afrika.reismee.nl

Schoolschoenen

Vandaag gaan winkelen met een van de aunties. Ik wilde voor de aunties en voor de kinderen wat kopen. Het werd voor de kindjes een boek met een cd, in het boek staat de tekst met tekeningen van de cd. In het engels, in luganda bestaat dat helaas niet. Het zijn voor hen bekende liedjes en ze vinden het erg leuk. Voor de aunties maar een heleboel boodschappen die ze zelf niet zo snel aanschaffen, luxe, en een nieuwe strijkbout. Scheel ook weer in hun budget. Ook twee paar schoolschoenen voor de jongens die gisteren voor het eerst naar school gegaan zijn. Auntie had met een stokje de maat van hun voeten genomen, dit thuis gelaten :-) en op de gok schoenen gekocht. Paste prima, met een prop kranten voorin, zo hebben we er volgend jaar ook nog iets aan. Bij de Bata, grappig om zo'n naam daar tegen te komen. Ook hebben we samen nog even iets lekkers gedronken bij BBrood met een muffin erbij. Daarna samen op de boda naar huis, beetje wiebelig want ik had mijn rugzak meegenomen voor de zware boodschappen en ik hing een wat achterover. Auntie zat in het midden lekker cosy haha. Daarna werden we, volunteers en nieuwe moeder, uitgenodigd door Chris en Jurjanne voor de lunch. Even onder ons, echter wel in het engels omdat Adrienne erbij was. Als je steeds moet switchen is dat lastig en ook niet zo leuk voor haar om niet deel te kunnen nemen aan het gesprek. Vanmiddag ook nog een evaluatie gesprek gehad. Met welke verwachtingen ik gekomen was en wat ik er nu achteraf, ga zondag verder naar Kenya, van gevonden had. Hier zat ook de coordinator van het huis bij. Prettig gesprek wat ideeen en meningen over en weer uitgewisseld. Ik mag ook terugkomen volgend jaar......blijven mag ook wel! Aunt Deborah heeft trouwens een verzoekje, graag een jonge man, of ik die niet voor haar mee kan nemen. Toen ze een foto van Maaikel zag vond ze dat ook prima :-) ze heeft ervaring genoeg zegt ze en liefde over. Ik zal een foto van haar maken, ze is pas 41 en heeft 3 kleinkinderen.......we hebben hier natuurlijk veel lol om gehad met elkaar toen ik vertelde dat ik wel een request op mijn blog zou doen. Janneke, hoe kan ik dat nu vergeten dat we op dezelfde dag jarig zijn, natuurlijk jij ook gefeliciteerd:-) Hoop dat je een gezellige dag gehad hebt, hier was niet echt veel verjaardag maar dat geeft niet, blijf ik gewoon een jaartje langer 55 haha. Ik heb geen agenda meegenomen, die heb ik daar niet nodig dacht ik. Helaas staan daar ook alle verjaardagen adressen in.

Reacties

Reacties

Robert-Paul

Dag Monique,

Sterkte met afscheid nemen, denk dat het wel moeilijk zal zijn. Hoop dat je een goede reis naar Kenya hebt en daar ook fijn ontvangen wordt!

Liefs,
Robert-Paul

Ineke truitman

Hai Monique, nog 2/3 hele fijne, bijzondere dagen toegewenst in Oeganda, heel veel sterkte met het afscheidnemen van al deze prachtige kinderen en lieve medewerkers. Bedankt voor de mooie Oegandese foto's en verhalen. Voor zondag een goede reis naar Kenia.

Annemieke van der Linden

Hallo Monique,

Wel wat te laat maar alsnog gefeliciteerd !
Heb op 12 sept. wel aan je gedacht, maar was te druk met de verjaardag van Pleun !

Wat een leuke verhalen en je schrijft het zo beeldend.

Een goede reis naar Kenya en daar zal het je ook wel lukken om je te vermaken. Mijn complimenten.

groetjes Annemieke

Annemieke

Met veel plezier lees ik jouw verhalen en bekijk ik de foto's. Ik vermoed dat je het heel erg naar je zin hebt, wat heerlijk voor jou! Inmiddels ben je verhuisd naar de volgende locatie en ik wens je ook daar heel veel voldoening toe. In Maartensdijk gaat het 'gewone' leven door. Als ik over de Dierenriem rijd, kijk ik altijd even naar jouw huis. Alles is nog steeds in orde.
Heel veel goeds en liefs, Annemieke

Ellen Bruijs

Ze waren dus heel blij met je geweest!
Volgens mij heb jij je ook in een razendsnel tempo aangepast aan boda's en schema-loos bestaan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood