nique-in-afrika.reismee.nl

Jarig ja :-)

Maandag na Jinja een rustig dagje, beetje wassen en rommelen. Eigenlijk niets te vermelden :-) Dinsdag een "bad hairday" ...... Slecht geslapen, de bewaking hoorde eerst om even over 12 vannacht de toeter bij de gate niet Toeterdetoeoeoeoeoet........... Grrrr Daarna begon de puppy te janken, voor mijn gevoel uren. Er staat naast het huis een soort reserve watertank, ging overlopen doordat er iets met een ventiel was, als je al niet slapen kunt hoor je alles! Om vijf uur ' s ochtends de moskee met oproep voor het gebed, in Nederland mag dat niet zo vroeg :-) De aunties deden ook geen moeite om mij door te later slapen en waren om zes uur luid en duidelijk aanwezig. Toen was er geen ontbijt voor me..... Al met al dacht ik, bekijk het voorlopig maar even. Had geen zin en de aunties die dienst hadden, althans een daarvan heeft het niet zo op me. De avond hiervoor hadden ze ook alleen maar Lunganda met elkaar zitten praten. Dan hoor je er ook zo lekker bij! Dus heb rustig wat zitten schrijven, een informatie boekje door gekeken en met mijn foto's bezig geweest. Toen het lawaai me te gortig werd, er zouden er toch vier naar school gaan vandaag? , ben ik maar eens in aktie gekomen. Stickers gaan plakken met het grut. Ze zaten overal die stickers, voorhoofd, neus, kin, grappig gezicht die vrolijk gekleurde vilten bloemetjes en hartjes. De vouwblaadjes bleven leeg, ook goed. In elk geval werden we er allemaal gezelliger door! Een bekertje limonade er achteraan deed het ook goed. Ehhhh, bij de kinderen dan. Verder bemoeide ik me weer overal te veel mee, komt me dit bekend voor? Na de lunch ben ik maar weg gegaan, er is een grote moskee, die van vijf uur vanochtend, die ik wel eens van binnen wil zien en vanaf de minaret heb je een mooi uitzicht over Kampala. Stond nog op mijn to do lijstje. Op de boda, vriendelijke man, leuk prijsje. Eerst door een mevrouw van de moskee verkleed anders mocht ik niet naar binnen. Daarna een rondleiding, er werd speciaal voor mij een stukje uit de Koran voorgelezen. " In zes dagen werd de aarde en de mens geschapen en de zevende dag rustte hij, hij keek en zag dat het goed was". Heb ik toch eerder gehoord......het is maar welke naam je geeft. Het vloerkleed in speciaal patroon, in elk vak kan iemand zitten, voeten voor de streep, knielen erachter. Dit met gezicht richting Mekka. Gemaakt in Iran. Ja hoor ik mocht best foto's maken, binnen ook en ook van de Koran. De aunties keken hun ogen uit toen ik terug was, zij waren er nog nooit binnen geweest. Moesten wel lachen om mijn outfit, ik ook! Gezellige avond gehad met een ander team, gelachen en foto' s gekeken. De volgende ochtend vroeg zal mijn opvolgster komen, om vier uur, fijn. Ik wakker maar het werd vijf uur, beetje vertraging en zonder koffer. Misschien donderdag...... Erg vervelend voor haar, gelukkug kon ik haar wel met een en ander helpen, ik had zelfs toevallig een nieuwe tandenborstel bij me.j Nog even geprobeerd te slapen. Vanochtend had niemand meer onthouden dat ik jarig was, jammer. Ze waren er ook niet bijster van onder de indruk. Of ik wel cake en ijs had..... Ja dus, foto maken niet gelukt want het ijs met parasolletje was al op ;-) Vanmiddag een beetje rondgereden op de boda en Carin wat wegwijs gemaakt. Pin, free internet, fruitshoot en supermarkt. Meteen iets gewend op de boda.....hoop ik. Thuisgrkomen was er internet, leuk leuk, met al jullie felicitaties. Wel even een traantje bij de wens van Mare. .. IK BEN ER ERG BLIJ MEE. Men gaat hier toch wel iets anders met verjaardagen om. Het is tien uur ' s avonds en iedereen ligt al te slapen. Voel me verplicht om ook mijn mandje op te zoeken. Dan kan het licht uit..... O, Sonja, volgens mij ben jij ook jarig geweest. Oeps veel te laat aan gedacht, WELGEFELICITEERD! !!

Reacties

Reacties

Carla

Eindelijk toch nog op je blog gekomen Dat viel niet mee!Maar het kan nog net op de valreep maar van harte gefeliciteerd namens ons .Ga nu je verhalen lezen
Groet Peter,Carla,Jelle Sarah.

Janneke

Hoi Lieve Monique ja gisteren samen jarig jij ook nog van harte! Snap dat het dan een beetje gek is daar jarig zijn maar gelukkig lees ik zoveel mooie verhalen van je! En zo vaak ben je nou ook weer niet jarig in Afrika haha!
Gisteren weer naar Zumba geweest, heerlijk als altijd en grappig ook weer Raymond met een neon kleurige veter om zijn hoofd...Positief als altijd!Geniet ervan daar!! x Janneke

noes.smallenburg@telfort.nl

Van harte gefeliciteerd daar in het verre Afrika.
Dagja te laat maar ook in het luxe Nederland kan je wel eens last hebben van een internet dat niet wil meewerken....XXXX

Bianca

Kus er op en over ;-) Had wel een beetje met je te doen hoor. Gisteren weer een leuke dag gehad? De bagage van Carin al aangekomen?

Dikke zoen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood