nique-in-afrika.reismee.nl

Bussie komt zo...

Vandaag met de bus naar Jinja. Een van de aunties bracht me naar de bus en regelde de prijs voor me. Ook drukte ze een van de passagiers op het hart dat hij ervoor moest zorgen dat ik inderdaad op de goede plek uit zou stappen. Om 9.30 zat ik in de bus, wachten tot er genoeg reizigers zijn om te vertrekken. Intussen komer er allerlei verkopers binnen om hun waren aan de man/vrouw te brengen. Alles kun je kopen, horloges, parfum, brood, fruit, telefoon, sieraden, sokken drankjes, speelgoed en weet ik wat al niet meer. Een drukte van belang en intussen vult de bus zich langzaam, had ik om 10.30 nog een plaats alleen naast mijn rugzak, de chauffeur start de motor vast. Om 11.00 toen we vertrokken had zich een dame naast me genesteld. Rugzak op schoot. Mevrouw had het erg warm, wiste steeds haar gezicht met een doekje, ik voelde een been ( broekspijp) langzaam nat worden........ Het was een rit van 80 km, 2.5 uur. Tussendoor stopte de bus even, p. pauze voor in dit geval de heren. Daarna was er een stop en kwamen er weer allerlei mensen om kippenpootjes, sate, fruit, drankjes en gebakken bananen te verkopen. De conducteur deelde eerst servetjes en na het eten tandenstokers uit. Het rook heerlijk maar ik durfde er niet aan mee te doen, tot nu toe gaat alles goed. Ik moet er niet aan denken dat ik tijdens het raften van morgen last van mijn darmen heb. De flesjes, servetten en stokjes gaan gewoon uit het raam trouwens. Op de goede plek uitgestapt. Daarna ook nog het guesthous gevonden wat gereserveerd was. Mooi zwembad, prachtige kamer met eigen badkamer. Leuk restaurant erbij. Ik kon alleen niet met mijn card betalen, dat betekent naar de flappentap. Er zijn er 3 in Jinja waar ik terecht kan, helaas alle drie geen geld meer, jammer. Wel......hoe ga ik het nu doen? Kan nu niet genoeg meer pinnen om te betalen, grrrrr! Plan b, uit checken bij het mooie guesthouse dan maar. Gebeld naar het bedrijf van het raften, daar hebben ze ook migelijkheid om te overnachten maar het zou niet zo geweldig zijn had ik gehoord. Als je iets geboekt hebt bij ze is de overnachting voorafgaand wel gratis! Komt nu wel uit. Er is alleen nog plaats in the dorm, slaapzaal, nu dat moet dan maar. Geeft die aardige meneer mijn een "eigen" dorm. Lief hoor, kan ik tenminste slapen. Eigenlijk vind ik dit leuker, meer mensen gezelliger en prachtig uitzicht over de Nijl. Een pizza en een biertje, helemaal goed!

Reacties

Reacties

Ton de Kuijper

Veel plezier ij het raften morgen. Zitten er geen krokodillen of piranha's in het water ?????

Is wel een heel avontuur in zo'n land !!!!

groeten,

Ton

Remco

Hoi Monique,

Wat een avontuur die busreizen in dit soort landen. Toen wij in Peru verbleven hadden wij ook zoiets soortgelijks: kippen, vlees en noem maar op, het werd allemaal de bus in geholpen. Ook wij hadden toen uiteraard niets genomen; verstandig dat jij dit ook niet hebt gedaan....

Hier in Nederland en in het antonius ziekenhuis gaat alles zijn gangetje. Inmiddels zitten wij weer op onze vertrouwde afdeling 7. Vorige week nog bij het uitje van de longartsen geweest; wat overigens zeer geslaagd was. De dag erna het afdelingsuitje: taarten maken in IJsselstein. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar vantevoren niet zo heel veel zin in had; ben meer van de afdeling actief; zoals het raften wat jij morgen gaat doen. Maar achteraf viel het allemaal hartstikke mee; het was zowaar nog gezellig en leerzaam...Veel gekker moet het toch niet worden??!!

Geniet jij van het weekend; dat ga ik hier in NL ook doen (nazomer temperaturen....)

Groeten Remco

tonny

Ik ben een weekje weg geweest en heb net een stuk of vijf verhalen van je, die ik achter liep, gelezen. Oei wat maak je een hoop leuke dingen mee!!!!
Het is maar goed dat je zoveel mogelijk opschrijft,dat doe je trouwens hartstikke leuk,want dat is later niet allemaal meer terug te halen.
Monique ik geniet met je mee op deze reis.
Veel plezier met het raften!!!!!!!!!

Rieneke Steeghs

Ooooh, wat een heerlijke ervaringen allemaal weer! Ik smul ervan, wil ook!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood