nique-in-afrika.reismee.nl

Mee werken

Deze week heeeeel weiniggggg internet, heb ik last van. Nog steeds staan al mijn foto's nog niet op mijn blog. Vrijdag ben ik met een van de aunties naar de Kraftmarket, markt van lokale handgemaakte veelal souvenirs. En niet alleen Maaikel was singing in de rain, het regent hier al een paar dagen en niet zo zuinig ook. Werkelijk overvallen dooreen stortbui op Karftmarket. Allemaal erg leuk maar naar Kenia mag ik maar 30kg meenemen, even opletten dus. Was erg leuk, heel veel slippertjes met kralen, kettingen van papieren kralen en omslagdoeken. Daarna naar de lokale markt voor fruit, blijft een sport om zoweinig mogelijk te betalen, afdingen op alles. Metde hele handel in de matatu, ik draai mijn hand er niet meer voor om :-) Door de modder en plassen op mijn slippers, zag er niet uit toen we thuis kwamen. Zaterdag werdnme gevraagd of ik voor een van de aunties in de plaats wilde werken. Ben er toch dus wat maakt het uit! Toch wel een ander gevoel, meer verantwoordelijk! Nu MOET ik alles weer goed doen. De auntie waar ik mee zou werken spreekt van allemaal het minste engels. Ook een uitdaging om ALLES te doen, nu horen ook de was, het eten, badderen en schoonmaken erbij. Normaal ben ik toch extra. Nu merkte ik dat ik meteen weer in een soort automatisch gedrag verval, werken, werken, werken. Na de wisseling om 18.00 uur zeiden ze je zult wel moe zijn van een hele dag, dan kan ik dus niet stoppen ggrrrr. Wat kan gedrag toch ingebakken zitten! Om 21.00 uur ging ik pas naar mijn kamer. Heb de afgelopen dagen en passent nog een paar vrije dagen geboekt, komend weekend 3 dagen naar Jinja, een touristische plaats op 80 km van Kampala. 2 Nachtjes hotel, lekker luxe kamer aan poolside, badpak mee! Moet toch wel want de dag daarna ga ik raften op de Nile. Schijnt tamelijk spectaculair te zijn daar! De dag erna even de gezellige winkeltjes en terrasjes in de hoofdstraat verkennen, heb er nu al zin in. Er wordt tijdens het raften een fotoreportage gemaakt, zal mijn benieuwen erg leuk :-) Er zijn ook watervallen in de buurt en de as van Ghandi is verstrooid bij de source of the Nile, er staan een simpel gedenkteken bij. Vandaag een rustige dag, samen met the guard wat koolplanten uitgeplant langs de nieuwe muur en daarna in de moestuin gewerkt, kon wel wat wieden gebruiken zeg maar :-) Nu du heerlijk op terras bij Endiro, een soort mzungu, blanke, enclave door zij gratis internet. Met heerlijke cappucino en fruitshoots. Ik hoop dat de foto's ge upload zijn voor ik weg ga....

Reacties

Reacties

Joske

Monique, wat geniet ik toch steeds van je reisverhalen. Ik vind het fantastisch. Wat maak jij een hoop mee en natuurlijk doe je er ook veel voor. Net wat je schrijft: werken, werken en werken. Geloof me, deze mensen gaan je ontzettend missen. Ik denk dat je het ontzettend naar je zin hebt. Ik wens je een mooie trip naar Jinja toe en ik wacht enthousiast je volgende verhaal met foto's af. Geniet ze!!!!

hartelijke groet Joske

Ellen Bruijs

Had je nou dat teveel aan gewicht (die schoenen) maar niet meegenomen, had je die slippertjes met kraaltjes kunnen kopen.
Het is niet zo heel erg dat de foto's in jouw beleving langzaam gaan. Wij krijgen al heel veel informatie, lijkt mij zo. Er is elke dag wel iets te lezen of te kijken op je blog.
Sommige info zoek ik er zelf nog bij, zoals de spelregels van het maffiaspel, afbeeldingen van dat rode-balletje-vogeltje, de plek van de murchinson falls ( wow, dat is een groot wild gebied!) en hoe een matatu er nu eigenlijk uitziet: zijn ze allemaal beschilderd?
Dus de kinderen kijken ernstig zodra ze een camera zien. Het is wel hard werken he? Pfoeh, en dan in de pauze de moestuin (beter dan boodschappen doen, lijkt me, dat wel). Het lijkt me allemaal geweldig zwaar en geweldig geweldig.
liefs, Ellen

Janien Nentenaar

Heej Monique,

wat een prachtige verhalen en avonturen.
ik geniet van het lezen!
gr Janien

anja

Goh Monique,

Wat een verhalen allemaal. En wat beleef je veel!!
Een hele andere wereld waarin je nu verblijft.
Blijf ons op de hoogte houden.
Hier alles, zoals altijd, niet rustig. Wel afwisselend, je begrijpt wat ik bedoel! Haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood