nique-in-afrika.reismee.nl

Murchinson falls

Eindelijk weer internet, Het was een heerlijke safari, echt even vakantie. De eerste ovenachting bij Red Chilli, een soort hostel met camping, eenvoudige kamers en een aantal gebouwtjes waar meerdere, lees 24, mensen kunnen overnachten. Allemaal jongelui.....en oma :-) niet geslapen want iedereen komt op een andere tijd binnen, al dan niet luidruchtig, licht aan enz. Maar ik was in elk geval op tijd om op safari te gaan. 's Avonds al kennis gemaakt met 2 duitse vrouwen die ook de Big 5 deden. Na een lange erg slechte weg met 2 korte p.stops en een leukewandeling, aangekomen bij de watervallen. Imposant geluid en gratis douche. Daarna naar het kamp, overnachten in tenten. Het bleken grote 2pers.tenten te zijn waar heuse bedden in stonden. Een lantaarn voor de deur om de "wilde dieren" op afstand te houden, voornamelijk, hippo's. Het huisdier was een wrattenzwijn, schatje.... Lekker eten en gezelligheid. De volgende ochtend vroeg op voor de safari, we moesten ale eerste bij de pont zijn om over te steken naar de andere kant van de Nijl waar het wild zat. We hebben inderdaad erg veel gezien, olifanten, leeuwen, giraffen, heel veel buffels (gezellige jongens) . Ogen te kort en ik ga sparen voor een andere camera om echte foto's mee te maken! Na een ruime lunchpauze gingen we voor een boottocht over de Nijl, voornamelijk vogels, genieten hoor al die verschillende king fishers, soort ijsvogeltje in verschillende maten en kleuren. Ook visarenden, verschillende ooievaars, aalscholvers, heel schattige gele vogeltjes weaverbirds weven hun nestje aks een buideltje hangend aan een tak. Soms zie je een boom vol met van die buideltjes inc. vogeltjes, lijkt net een paasboom :-) Vaak van die felle kleuren, zo zagen we ook erg veel een rood bolletje vliegen, nee geen tomaatje achter een vliegtuig maar een "bishop" felrood! Na een prachtige zonsondergang ons diner op de camping en een spelletje "Maffia" . Uitleg in het engels natuurlijk, nog even en ik droom engels! Volgende ochtend uitslapen, we hoefden pas om 8 uur weg. Naweer een hobbelweg van 4 uur, rood stof, soort graffel, kwamen bij de Rhino sanctuari, een plek waar ze de neushoorn fokken om later uit te zetten in de diverse wildparken. Alles wat rhino was is geschoten in Uganda. We hebben de moeder van Obama mogen bewonderen met zijn kleine zusje :-), Rhino Obama geboren op de dag dat Obama president werd. Na de late lunch verder naar Kampala. Ik had e het telefoonnummer gekregen van een boda driver, handig hij zou me op kunnen halen. Helaas vond hij het achteraf toch wat ver.......dus heel stoer de matatu (taxibusje) maar genomen naar town. Was een eenvoudig begin, kan nooit verkeerd alles gaat naar town. Daar moest ik echter de volgende matatu naar "huis" zoeken. Van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd, nee ik moest toch echt het nieuwe taxiterrein hebben. Ik zag geen verschil tussen oud en nieuw, toch een bussie gevonden. Eenmaal een stukje op weg werden mijn medepassagiers erg onrustig en er werd luidruchtig iets besproken, dat het niet klopte merkte ik ook wel maar wat precies? ??? Het werd in elk geval steeds donkerder.....kon niet echt meer zien waar ik was en waar ik uit moest stappen. Toch een beetje ongemakkelijk gevoel. Mijn buurvrouw legde me uit dat deze chauffeur een alternatieve route genomen had omdat hem dat handiger leek, ja ja hij wel..... Gelukkig was er iemand die me na het uitstappen de goede richting ophielp, je kon geen hand voor ogen meer zien. Het was 8 uur maar stikdonkere nacht. De aunties op kaja waren blij dat ik er weer was, ik vond het ook weer prettig om terug te zijn. Was er echt helemaal uit geweest. Dinsdag geen internet dus ook geen verhaal en foto's, heb mijn wasje gedaan, bed verschoond en de dweil door mijn kamer :-) sorry dat leer ik niet af, dat hoort bij me. Vandaag woensdag, of ik mee ging naar het politiebureau ivm een verklaring moesten we daar met 2 kindjes even naar toe. Wat bleek ook al ging het op afspraak, de bewuste oersoon was er niet, vrijdag of maandag weer. Toen maar even koffie gedrinken ergens, anders was het voor de kindjes ook wel een heel kort tripje. 's Middags mee naar de groente/fruit markt, heb ik toch steeds het idee dat ik uitgelachen word. Bleek bij navraag niet zo te zijn maar grappig was ik wel, zo'n mzungu die maar een beetje staat te wiebelen op de maat van de muziek. Ik maakte ze blij met dansen....... Ook raar dat een blanke meehelpt met (erg zware) boodschappen dragen. Nog een gezellig praatje staan maken toen onze kipjes om zeep geholpen werden, ik zag mezelf al even met 2 levende kippen achter op de boda, tussen de rest van de boodschappen en de driver. Deze heren vroegen mijn adres als ze in nederland waren zouden ze even op de koffie komen :-) Morgen eens kijken of er nog een leuk tripje te maken is....ik krijg de smaak goed te pakken en vind 5 weken nu al te kort. Afgezien van het feit dat ik Mare toch wel erg graag zou willen zien. Ja, ja jullie ook heus wel hoor! Skype gaat gewoon niet omdat ik hier nog nooit 2minuten achter elkaar internetverbinding heb gehad. Als er iets verzonden moet worden hoop ik steeds dat het op dat moment toevallig lukt. Met mijn foto's ben ik nu al twee dagen bezig. Met versturen dus.......

Reacties

Reacties

Bianca

Ik krijg een glimlach op mijn gezicht bij het lezen van je verhaal mam!

Rieneke Steeghs

Ik ook :) prachtig verhaal weer, alsof ik er zelf bij ben, ik zie het helemaal voor me.

marga.vl@casema.nl

Hoi Monique,

O wat geweldig die safari en die belevenissen van je. Ik zie het al voor me met de kippen op de brommer!!
gr. Marga.

Angela

Nou, jij komt nog ns ergens; Ziekenhuizen, politiebureaus, markten, watervallen en safari's. Leuk hoor! Alleen dat in het stikdonker buiten lopen lijkt me een minder goed plan. Hoe is het daar eigenlijk gesteld met de veiligheid? Pas goed op je zelf en geniet! x

JEANNE ZONNEVELD

Hallo Monique, wat een leuke verhalen. Die safarie wat wat een belevenis. Maar pas goed op jezelf vooral als het donker is, die zwarte mannen zie je dan niet!! Ik vind het nog steeds geweldig wat je doet. Maar pas goed op jezelf, liefs t. Jeanne.

Ton de Kuijper

Hallo Monique, Schitterend dat verhaal over de safari en de weg terug. Eigenlijk is dat nog spannender dan de hele safari. Nog veel plezier, en succes bij je werk daar,

groeten,

Ton

Tilly

Tilly

Hoi Niek. Wat maak je veel mee. Pas wel goed op jezelf.Leuk dat je belde van de week, alsof je naast me staat. Wij gaan morgen bij Bianca koffiedrinken.Ik zal Mare een kusje van jou geven. Jammer dat skypen niet lukt. Ik ben trots op je. Heel veel liefs van papa en mij. xxxxxxxxxx

Bianca

Je hebt gewoon de "big five" gezien!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood