nique-in-afrika.reismee.nl

Red Chilli hide away

Allereerst El gefeliciteerd, happy birthday moet je er maar bij denken, misschien beter dat ik niet zing :-) Toch nog internet. Vanmiddag heerlijk geluncht met de broer van een vriendin van mijn zus. Een Ugandese afspraak, ik stipt op tijd en hij een uur later hi hi. Ik kom mezelf hier zo vaak tegen, wat zit ik vast aan "hoe het hoort" . En wat ik van mezelf moet.... Erg goed denk ik nu al deze reis, ben nog geen 2 weken weg. Toen ik kwam zou ik een rooster krijgen, niet dus. In eerste instantie vond ik dat vervelend, was toch afgesproken. Nu merk ik dat ik het heel plezierig vind, zie wel hoe het loopt. Wanneer mijn "vrije dagen" zijn weet ik niet, dat betekent dus dat ik af kan spreken wanneer ik iets wil en niet echt rekening hoef te houden met een schema. Geeft ook wel een gevoel van spijbelen soms, waarom zegt men hier nu ook dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf. Die gulden middenweg wil ik nog vinden. Zo, vanochtend kwam auntie J kijken of er iets met me was, om 7.30 had ze me nog niet gezien. Nee gewoon, nog lekker liggen. De haren van alle kindjes werden geknipt vandaag, volgens mij begon er net iets te groeien. Coupe "rasorblade" noemde aunt Winnie het gekscherend :-) leuk woord in deze context... zie foto's. Constant verbaas ik me erover dat ze zo stil blijven zitten, niet alleen met knippen maar steeds. Soms moeten ze op the carpet gaan zitten, 11 kind sterk en ze doen het ook nog. Kun je je voorstellen nog geen 5 jaar oud. Het gaat ook allemaal heel kalm, geen straf of boos worden. Heeeel soms een time out. Behalve eten (soms ook) wat aan tafel gaat, is verder alles op de grond. Als ik terug ben herkennen jullie me niet meer, loop op blote voeten, zit op de grond en eet met mijn handen haha! De spiegel heb ik ook al 2 weken niet gezien. Eind van de middageen vreselijke stortbui, help ik moet nog op de boda naar Red chilli. Gelukkig was het net weer droog. Ook weer iets heel anders, (bijna) allemaal jongelui. Slapen in een stapelbed, bovenin, in een soort huisje dat met plm 16 gedeeld wordt. Hoe zal dat morgenochtend gaan? Lunch bestelt voor morgen en nu aan de pizza, eens iets anders dan matoke met bruine bonen. Straks mijn mandje in, Sonja bedankt voornde lakenzaktip, heb ik nu wel nodig. Voelt wel prettig :-) De komende dagen zal ik jullie met rust laten, als ik teruglees wat ik geschreven heb zit daar misschien ook een leermoment in, praat ik thuis ook zoveel of is het nu compensatie voor het engels van overdag. Mogen jullie best zeggen hoor! Dat engels gaat steeds beter, was ik bang dat het geen perfect engels was.... hoor ik hier andere nederlanders, denk ik steeds aan het boekje van Robert Paul :-) er wordt bijna woordelijk omgezet in het engels. Of hollands woord tussendoor. Ik doe dus ook maar wat (meestal). Dus truste en tot dinsdag.

Reacties

Reacties

Bianca

Lieve mam - heerlijk om je uitgebreide verhalen en mooi om de beschrijving van je gevoelens te lezen. Fijn dat je de regels steeds meer los kunt laten en het lukt om gewoon te zien hoe het loopt. Geeft rust kan ik me zo voorstellen.
Geniet van de safari en tot snel!! Dikke kus

Rieneke Steeghs

Je vind je draai al prima zo te lezen! Veel plezier op de safari en ik kijk elke keer uit naar je verhalen dus zal ze missen de komende dagen :)

Groetjes,
Rieneke

Saskia Willemsens

Hai lieve Monique,
Ik geniet ook erg van je verhalen en vind het knap dat je kunt verwoorden wat het bij je losmaakt! Typ vooral door! Geniet van de safari!
XSas

Ellen Bruijs

Hoi Niek,
mensen kunnen het 100 keer tegen je zeggen, maar de praktijk werkt 100 keer beter, dat blijkt alweer. En gebrek aan een spiegel is eigenlijk een enorme winst. Gelukkig maar, zo werk je en je hebt toch vakantie, zullen we maar zeggen. Maar hoe moet dat nu als je weer bij je Hollandsche collega's terug bent? Die moeten zich maar vast voorbereiden...
liefs, Ellen

Marleen

Hoi,Monique,

Wat een positief verhaal,het lijkt erop dat je je draai een beetje hebt gevonden,gelukkig.Goed ook dat je jezelf een spiegel voor kunt houden!Heb ik ook al eens gezegd,dat je zo streng bent voor jezelf.Waarschijnlijk ook om verder te kunnen,maar je mag ook wel eens je gevoelens de vrije loop laten.Goed dat je die ontdekking hebt opgedaan daar,zover van huis.
Ik ben net terug uit Limburg,heb een fantastische week gehad daar,echt bourgondisch!
Ga je andere verhalen ook gauw lezen,vindt het erg fijn je belevenissen te lezen en haal eruit dat je het naar je zin hebt,heel fijn!

Geniet maar lekker daar,

Liefs,Marleen

Mike

Wow...... Wat een mooie en inspirerende verhalen!
Apetrots op je ma!!!

Enjoy en veel succes.
M

karin

Hoi Monique,

Wow, wat een verhalen, maar eeeh, ik herken je haast niet meer.

succes en veel plezier.

Karin

Gebca

Hoi Monique,

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's ..... en swahilie als ik het goed heb.

Kwaheri

Gebca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood