nique-in-afrika.reismee.nl

De reis en eerste dag

na een leermoment bij het inchecken van de bagage ging verder alles heel snel. Koffie als afscheid, oh nu ben ik welzenuwachtig!!!!!!! Een uurtje wachten in Kibale en nog wat extra passagiers naar Entebbe. Ineens een tijdsverschil van een uur. Tijd vooruit gezet. Chauffeur staat al met een bordje te wachten. Een kamikase rit per 4wheel drive naar Kaja, in het stikdonker. Ze rijden links wat op zich een bijzondere ervaring is. Tussen muur en koplampen blijkt nog een weghelft te zitten waarop wij kunnen rijden. Druk, warm en wel moe na een dag vliegtuig. Mijn voorgangster is nog wakker, krijg meteen een rondleiding met zaklamp door het huis, langs de kamers van de kinderen en door de tuin. Twaalf nieuwe kindernamen, met allemaal, voor mij tenminste nognhetzelfde gezicht, donker met heeeele kleine krulletjes. Daarna naar bed, met klamboe voel ik me in een hemelbed. Heb zelfs redelijk geslapen. Half zeven wakker, de kindjes ook! Twaalf maal geluid, wie kan het hardst..... Nog beduusd van alles, maar even heel erg op het gemak. Kattenwasje, ontbijtje. Dan naar de kinderen. Ben alleen, de andere vrijwilligster is naar de kerk. Wauw, even diep adem. Met de kinderen die me uitproberen. Worden normaal gesproken in het engels aangesproken maar verstaan nu geen woord meer, onderling spreken de kindjes in Luganda, eigen oegandese taal. 's middags gaan de kleintjes slapen en ik ben ook even op bed gaan liggen. Moe van alle indrukken Later in de middag een rondje over straat gelopen, mijn collega wilde haar laatste balonnen uitdelen. Dan weet je niet hoe je je moet voelen. Rijk, wit, bekeken! Een paar foto's gemaakt. Na een goede nachtrust vanochtend met de kinderen bezig, sommige namen weet ik. De kleinste is 2 weken, wat een snoepje, zo klein! Vanmiddag even uit. Eerste ervaring op de boda, bromfiets! Das lang geleden, eerst onderhandelen over de prijs en veiligheid. Dan een rit door kampale, heel druk verkeer, auto's en boda's. Maar ik heb het overleefd en zit nu achter een heerlijke fruitshoot op een terras. Met gratis internet! Moet ik goed onthouden. Straks lunch met nederlanders uit Kampale, daarna mr Spa, voetmassage/ pedicure. Normaal doe je dit niet op de eerste dag maar voor mijn collega is het de laatste, luxe dag. Ben benieuwd.Morgen kennismaken met begeleidster ter plaatse. Tot zover voor vandaag Oh wat moet ik toch steeds aan iedereen denken!!! Heel blij met de foto's van Mare en de foto's die ik de laatste avond tijdens het etentje met Maaik en Bianc gemaakt heb. Liefs en dikke kussen.

Reacties

Reacties

Mirjam Huygen

Jeetje van een overweldigend allemaal en zo gek dat je zo ver weg bent.

Wel heel leuk om je verhaal te lezen. Wij denken ook nog aan jou hoor.

Gr. Mirjam.

noes

Wauw!!!!
Je hoofd moet bomvol zitten....maar wel genieten van al dat nieuwe lijkt me zo!
XXX

tonny

Ooooh Monique, wat een goed begin!!!!
Ik heb het afgelopen weekend veel aan je moeten denken .Wat een heerlijk reisverslag . Ik zie je hele verhaal voor me ;op de boda en links rijden..oei..
Kijk al uit naar de foto's van de kindertjes en het volgende verslag!!
Gr. Ton

Annemieke van der Linden

Wat een indrukken allemaal.
Leuk om je verhalen te lezen.

gr. Annemieke

Bianca

Stoer mams! Ben me aan het indenken hoe je er uitziet als blanke dame tussen die kleine donkere kindjes. Kan me voorstellen dat het even wat anders is dan ons spekkie ;-) Mare. Is voor die kleintjes natuurlijk ook weer hartstikke spannend zo'n nieuwe mevrouw.

Wij hebben een heerlijk weekend gehad hier. Na het uitzwaaien op schiphol naar R'dan gereden voor een bbq met Cognos-mensjes en aanhang. Errug gezellig en zondag is RP met Martijn wezen forel vissen voor de bbq van die middag in Zevenaar.

Nu weer aan de slag! De laatste 3 weken bij Informatica. En Mare heeft opeens besloten dat ze heel hard moet huilen als ik haar achter laat op het KDV. Voor het eerst loop ik ook met tranen in mijn ogen weg...

Geniet van de verwennerij vandaag!

Dikke kus

Ton de Kuijper

Monique,

Fijn dat je meteen aan de slag kunt in Oeganda. Dat is dus goed geregeld. Super !

groeten,

Ton

Rieneke Steeghs

Mooi, al die eerste indrukken!

Frans

Jemig, de vaart zit er wel in zeg!.

Mooi zo'n uitgebreid verslag van je belevenissen.
Dapper hoor ... op de boda. Na al die ervaringen is Mr. Spa (wat een toepasselijke naam) een geschenk uit de hemel, even een moment voor jezelf. Hou dat er maar in.
Ik kijk met genoegen uit naar je volgend avontuur! Have fun!

Joske

Heb van het weekend veel aan je gedacht vooral op zaterdag. Zit je al in het vliegtuig, geen vertraging, wel een beetje aanspraak! Ben je er nu, staat er inderdaad wel iemand en nu ik jouw verslag lees denk ik alleen "wat geweldig en fantastisch om dit te mogen, te kunnen doen en wat een indrukken allemaal in zo'n korte tijd. Het lijkt me heel wat om dit mee te mogen maken! Ik ben heel benieuwd naar de rest van je belevenissen. Hele hartelijke groeten en inderdaad neem af en toe tijd voor jezelf!

Wim en Marga

Hallo Monique,

O, wat enig al die belevenissen en zo leuk om dat allemaal te lezen. Je indrukken zijn natuurlijk overweldigend, het is allemaal nieuw voor je.

Groetjes
Wim en Marga

Marleen

Hoi Monique,

Wat een belevenissen allemaal,en dat al binnen twee dagen.Wat moet het allemaal niet verder gaan worden.
Wel weer stoer van je ,op zo,n brommertje,zo ken ik je weer! Hoop dat je nog veel mooie en spannende dingen gaat beleven.Ik heb veel aan je gedacht,vooral ook toen ik gisteren op het strand in Noordwijk lag en al die vliegtuigen zag overvliegen[zou ze er al zijn en hoe zal ze het hebben?]
maar nu lees ik je enthousiaste verhalen[wat heb je het mooi beschreven]en ben helemaal gerustgesteld.
Je hebt in ieder geval een warm onthaal gehad en dat is een goed begin!
Kijk al uit naar je volgende indrukken en belevenissen.

Liefs Marleen

Ellen Bruijs

Goh Niek,
moest je die eerste ochtend dat je er wakker werd meteen 12 kinderen in je eentje het hoofd bieden? En dan 's middags nog even wat leuks doen...
Druk! Ga ook maar af en toe naar de kerk zou ik zeggen, even bijkomen. en doe maar veel van die fruishots!
X Ellen

Gebca

Hoi Monique,

Wat een geweldige indrukken, ís net alsof ik zelf even in Afrika ben.
Fijn dat je direct kunt beginnen.
Veel plezier met de kinderen!

Hartelijke groet
Gebca

Marnella

Ha Monique!

Hoe is het daar? Hopelijk kun je je draai een beetje vinden...

Ik ben weer veilig thuis, heb een goede reis gehad. Met mn gedachten ben ik nog wel steeds bij Nafasi en de kids...Even wennen weer het Nederlandse leven.

Zet h'm op en succes met alles!
Geef ze allemaal maar een dikke knuffel van me!

Groetjes Marnella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood